Кратка биографија:
Датум и место рођења: 22.04.1985. Кикинда
Дипломирала је 2008. године на Природно – математичком факултету на Департману за географију, туризам и хотелијерство. У току докторских студија била је стипендиста
Министарства просвете, науке и технолошког развоја. Године 2015. је одбранила докторску дисертацију под називом: “Утицај просторног развоја и просторних трансформација на друштвено-географске елементе у Колубарском округу”.
Контакт
Телефон: +381 21 485 2834
е-маил: smiljanadjukicin@gmail.com; smiljana.djukicin@dgt.uns.ac.rs
Термини консултација:
Област научног истраживања
- методика наставе географије
- просторно планирање
Предмети:
- Школска пракса
- Гео-мултимедија
- Школска пракса 2 (мастер студије)
- Курикулими у свету и Србији (мастер студије)
- Историјски развој наставе географије (мастер студије)
Остале важне информације
Страни језици: енглески и француски
Чланство у организацијама: član Srpskog Geografskog Društva; koordinator predmetne sekcije za nastavu geografije pri Društvu predmetnih didaktičara Srbije Departmanski koordinator za Erasmus+ razmene osoblja i studenata
Учешће на пројектима:
Међународни:
- “Learning through Interdisciplinary Field Education” (LIFEdu); Erasmus+ Strateško partnerstvo (no. 2019-1-CZ01-KA203-061379), 2019-2022. Rukovodilac projekta
- “Mentor Training” (MenTra); Erasmus+ Strateško partnerstvo (no. 2020-1-SK01-KA201-078250), 2020-2023.
- “Artificial Intelligence and sustainable educational tools for the prevention of teenage psychological disorders” (AI@Smile); Erasmus+ Partnerstvo za saradnju (no. KA220-NI-23-36-161162), 2023-2026.
- “Science&Math educational games from preschool to university” (SciMaG); Erasmus+ Partnerstvo za saradnju (no. 2023-1-HR01-KA220-SCH-000165485), 2023-2026.
- “Future-oriented social entrepreneurship through Ecovillage Design” (ECOPRISE); Erasmus+ Partnerstva za inovacije (no. ERASMUS-EDU-2023-PI-ALL-INNO – 101140200), 2023-2026.
Домаћи:
- Geotransformacija prostora Vojvodine u funkciji regionalnog razvoja, 2016-2020. Broj 142-451-2165/2019-2.
- Иновирање наставног процеса географије у циљу повећања дигиталних компетенција будућих наставника (DIGinGEOteach), пројекат Министарства просвете, науке и технолошког развоја РС у оквиру програмске активности „Развој високог образовања“ 2020/2021. Број 11-00-00057/38/2020-06.
- Идентификација социо-демографских специфичности и нових проблема инклузије ромске популације у процесу образовања током пандемије Covid-19, 2021-2022, Покрајински секретаријат за високо образовање и научноистраживачку делатност.
- Имплементација дигиталних компетенција и даље усавршавање наставника географије кроз наставну праксу“ (GeoDigiPract), пројекат Министарство просвете, науке и технолошког развоја РС у оквиру програмске активности „Развој високог образовања“ 2021/2022. Број 612-00-01187/2021-06.
Ангажовања:
Ангажована у организацији и реализацији акредитованих семинара за просветне раднике:
- Интерактивна настава – савремена настава географије
- Упознајте свет око себе путем интернета – нова технологија учења у основним и средњим
школама - Игра као фактор мотивације у учењу географских садржаја
- Мапе ума као иновативно средство за усвајање представа, појмова и законитости приликом изучавања географских садржаја
Одабране референце
- Đukičin S., Milanković J., Ivkov-Džigurski A., Stojanović V. (2012). An Analysis of the Diet of the Population of the Republic of Serbia. Journal of Food, Agriculture and Environment, 10 (1), 52-57. (Multidisciplinary 100/124) IF 0.435; ISSN 1459-0255
- Jovanović, T., Otašević, K., Ivanović Bibić, Lj., Milanković Jovanov, J., Ivkov Džigurski, A., Dragin, A., Đukičin Vučković, S., Stajić, S., Lukić, A., Kotorčević, L. (2024). Which Psychological Characteristics Make a Good Geography Teacher in High School? Geographica Pannonica, 28 (1), 44-52. ISSN 0354-8724; https://doi: 10.5937/gp28-47894
- Stajić, S., Đukičin Vučković, S., Ivkov Džigurski, A., Ivanović Bibić, Lj., Milanković Jovanov, J., Lukić, A. (2023). The need of taking online lessons during states of emergency situations. South African Journal of Education, Vol 43, Supplement 2. 1-9. https://doi.org/10.15700/saje.v43ns2a2143
- Ivkov Džigurski, A., Đukičin Vučković, S., Stajić, S., Sekulić, M., Ivanović Bibić, Lj., Milanković Jovanov, J., Dragin, A. (2022). Attitudes of university students towards institution of a marriage. Family Forum, 12, 15-30. ISSN 2084-1698 (Print) ISSN: 2391-9388 (Online), https://doi.org/10.25167/FF/4809
- Lukić, A., Stajić, S., Milanković Jovanov, J., Ivanović Bibić, Lj., Ivkov-Džigurski, A., Jovanović, T., Petrović, M., Đukičin Vučković, S. (2022). Primary Education in Serbia and Czechia. Are There Similarities? International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 10(3), 27-35. ISSN 2334-847X, ISSN 2334-8496 (Online), https://doi.org/10.23947/2334-8496-2022-10-3-27-35
- Anđelković, Ž., Kovačić, S., Bratić, M., Vujičić, M., Stankov, U., Pavluković, V., Dragin, A., Pivac, T., Ivkov Džigurski, A., Ivanović Bibić, Lj., Zadel, Z., Đukičin Vučković, S. (2022). Museum Tour Guide Performance: A Visitor Perspective. Sustainability 2022, 14(16), 10269; https://doi.org/10.3390/su141610269
- Milanković Jovanov, J., Ivkov-Džigurski, A., Stanisavljević, J., Ivanović Bibić, Lj., D. Petrović, M., & Đukičin Vučković, S. (2022). Is the Integrative Teaching Approach Beneficial for Learning? International Journal of Cognitive Research in Science, Engineering and Education (IJCRSEE), 10(2), 173-183. https://doi.org/10.23947/2334-8496-2022-10-2-173-183
- Ivkov Džigurski, A., Lazić, L., Ivanović Bibić, Lj., Đukičin Vučković, S., Milanković Jovanov, J. (2022). Priručnik za razvoj digitalnih kompetencija u nastavi geografije. Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad. Str. 151. (priručnik) ISBN 978-86-7031-427-6; COBISS.SR-ID 468973321
- Leščešen, I., Ivanović Bibić, Lj., Đukičin Vučković, S., Hercik, J., Kotorčević, L. (2021). The importance of teaching equipment in geography classrooms. Journal of the Geographical Institute “Jovan Cvijić” SASA, 71(3), 325-332. ISSN 0350-7599 (printed edition), ISSN 1821-2808 (electronic edition) DOI: https://doi.org/10.2298/IJGI2103325L
- Ivkov Džigurski, A., Đukičin Vučković, S., Ivanović Bibić, Lj., Milanković Jovanov, J. (2021). Inovacije u nastavi geografije. Departman za geografiju, tirizam i hotelijerstvo, Novi Sad. Str. 129. (udžbenik) ISBN 978-86-7031-586-0; COBISS.SR-ID 42874633
- Ivanović Bibić, Lj., Ivkov Džigurski, A., Đukičin Vučković, S., Milanković Jovanov, J. (2021). Nastavni objekti i sredstva rada u nastavi geografije. Departman za geografiju, tirizam i hotelijerstvo, Novi Sad. Str. 88. (udžbenik) ISBN 978-86-7031-583-9; COBISS.SR-ID 41736713
- Ivanović Bibić, Lj., Đukičin Vučković, S. (2021). Praktikum za školsku praksu. Dpartman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad. Str. 60. ISBN 978-86-7031-556-3; COBISS.SR-ID 34213641
- Đukičin Vučković, S., Milanković Jovanov, J., Ivanovic Bibić, Lj., Đorđević, J., Đorđević, T., Stamenković, I. (2020). Changes in the hierarchy of settlements and attitude of the local population: evidence from adeveloping region. Journal of the Geographical Institute “Jovan Cvijić” SASA, 70 (3), 227-240. ISSN 0350-7599 (printed edition), ISSN 1821-2808 (electronic edition) DOI: https://doi.org/10.2298/IJGI2003227D
- Đukičin Vučković, S., Ivkov-Džigurski, A., Ivanović Bibić, Lj., Milanković Jovanov, J., Stojšić, I. (2019). Teachers View of Inclusive Education in Serbian Schools. South African Journal of Education, Vol 39, Supplementary 2. doi: https://doi.org/10.15700/saje.v39ns2a1722
- Lukić, A., Ivanović Bibić, Lj., Đukičin Vučković, S., Milanković Jovanov, J., Ivkov Džigurski, A., Konečnik Kotnik, E. (2019). The role of homeroom and geography teachers in the obligatory administration in elementary schools. Zbornik radova Geografskog instituta “Jovan Cvijić”, SANU, 69/1, ISSN: 0350-7599, str. 67-74
- Đukičin Vučković, S., Đorđević, J., Milanković Jovanov, J., Ivanović Bibić, Lj., Protić, B., Đorđević, T., Ivkov, M. (2018). The development of transport infrastructure and attitudes of the local population: a case study from the Republic of Serbia. Geografisk Tidsskrift-Danish Journal of Geography 118 (1), 101-113. ISSN 0016-7223
- Gavrilović, D., Vasin, G., Mikavica, D., Đukičin Vučković, S., Ivanović Bibić, Lj., Stojsavljević, R. (2018). The Influence of German Settlers on the Formation and Development of an Industrial Town in Habsburg Bosnia: Teslić (1878-1918). Geographica Pannonica 22 (1), 54-67. ISSN 0354-8724 (hard copy) | ISSN 1820-7138 (online)
- Đukičin Vučković, S. (2018). Prostorni razvoj Kolubarske oblasti i društveno-geografske promene. Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo. Monografija. ISBN 978-86-7031-470-2
- Višnić, T., Ivanović Bibić, Lj., Đukičin Vučković, S., Ivkov Džigurski, A., Konečnik Kotnik, E. (2017). The evaluation of the role of teaching aids in stimulating pupils’ activation in geography. Journal of the Geographical Institute “Jovan Cvijić” SASA, 67 (2), 179-194.
- Ivanović Bibić, Lj., Dražić Smilovac, S., Đukičin Vučković, S., Ivkov Džigurski,A., Đeri, L. (2017). Princip individualizacije u nastavi na primeru inkluzije u osnovnim školama. Zbornik radova sa 6. Metodičke konferencije Učiteljskog fakulteta na mađarskom nastavnom jeziku u Subotici “Izazovi savremene nastave”, 585-598.
- Milošević, D., Ivanović Bibić, Lj., Đukičin, S., Ivkov Džigurski, A., Ristanović, B. (2016). The possibilities of application of programmed instruction in the sixth grade of the second cycle of education in accordance with standards. Geographica Pannonica 20 (2), 96-104.
- Ivanović Bibić, Lj., Đukičin, S., Lukić, T., Miljković, Đ., Milanković, J., Babić Kekez, S., Ivkov Džigurski, A., Dubovina, Z. (2015). Achieving Competencies with Grammar School Students through Utilisation of Seleceted Didactical Principles – Case Study of Geographic Features of Europe. Geographica Panonnica 19 (4), 153-161.
- Milanković, J., Ivkov Džigurski, A., Đukičin, S., Ivanović Bibić, Lj., Lukić, T., Kalkan, K. (2015). Attitudes of School Teachers about Roma Inclusion in Education, A Case Study of Vojvodina, Serbia. Geographica Panonnica 19 (3), 122-129.
- Đukičin S., Đorđević J., Milanković J. (2014). Spatial and Social Changes Caused by the Continous Exploitation of Lignite in the Kolubara Lignite Basin, Serbia. Acta geographica Slovenica 54 (1), 41-49. (Geography, Physical 45/46) IF 0. 306; ISSN 1581-6613