redovni profesor - šef katedre

dr Ivana Blešić

ivana.blesic@gmail.com

Kratka biografija:

Datum i mesto rođenja: 06.08.1975. Novi Sad.
Magistarski rad iz oblasti hotelijerstva odbranila je oktobra 2007. godine. Doktorsku disertaciju pod nazivom: Kvalitet hotelskih usluga kao faktor tržišnog pozicioniranja u banjama Zapadnomoravske banjske zone, odbranila je jula 2010. godine.


Kontakt: 

tel: +381 21 485 2835; faks:+381 21 459-696
email: ivana.blesic@gmail.com
Termini konsultacija:


Zvanja:

  • 2007 – 2008. – istraživač pripravnik na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Prirodno-matematičkog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu
  • 2008 – 2010. – asistent na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Prirodno-matematičkog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu
  • 2011. – docent na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Prirodno-matematičkog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu
  • 2015. – vanredni profesor na Departmanu za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Prirodno-matematičkog fakulteta, Univerziteta u Novom Sadu

Oblast naučnog istraživanja

  • Menadžment kvaliteta u turizmu i hotelijerstvu
  • Standardizovani sistemi kvaliteta
  • Primena statističkih metoda u hotelijerstvu
  • Menadžment u ugostiteljstvu
  • Uslužna orijentacija i motivacija zaposlenih u turizmu i hotelijerstvu

Predmeti:

  • Menadžment kvaliteta
  • Kvantitativne i kvalitativne metode istraživanja u kulturnom turizmu
  • Menadžment u ugostiteljstvu
  • Hotelska prodaja i recepcijsko poslovanje
  • Menadžment smeštaja i hotelskog domaćinstva
  • Uslužna orijentacija zaposlenih u turizmu i hotelijerstvu
  • Globalne tendencije u međunarodnom hotelijerstvu

Ostale važne informacije

Strani jezici: engleski, ruski


Projekti:

  • “Društveni odnos između Srba i Hrvata, nacionalni identitet i manjinska prava u vezi sa evropskim integracijama”. Projekat Ministrastva prosvete i nauke Republike Srbije, broj 47024. Rukovodilac projekta dr Saša Marković.
  • SY_CULTour – Synergy of culture and tourism: utilisation of cultural potentials in less favoured rural regions. Transnational cooperation programme, South East Europe – Application ID: SEE/B/0017/4.3/X (2011-2014). Rukovodilac projekta za Srbiju SEE dr Jasmina Đorđević.
  • Projekat izrade “Studije izvodljivosti za izgradnju hotela visoke kategorije sa aqua parkom”, JP Sportski i poslovni centar “Vojvodina”, Novi Sad i Prirodno-matematički fakultet, Novi Sad (2017).
  • Projekat izrade “Gastro vodiča Vojvodine”, Turistička organizacija Vojvodine i Privredna komora Vojvodine (2009).

Ostala relevantna zaposlenja i aktivnosti:

  • 2013-2014. član Nacionalnog saveta za razvoj turizma Republike Srbije.
  • Član radne grupe za izradu Nacrta zakona o izmenama i dopunama Zakona o turizmu i uređenje regulative u oblasti turizma, Nacionalnog saveta za razvoj turizma Republike Srbije.
  • Stručni konsultant radne grupe Statistika, analiza i istraživanje tržišta, Nacionalnog saveta za razvoj turizma Republike Srbije.
  • Član odbora Privredne komore Vojvodine za ekonomske odnose sa inostranstvom.
  • 2001-2006. zaposlena u hotelu „Park“, Novi Sad, u sektoru hotelske prodaje i marketinga.

Odabrane reference

  1. Blešić, I. (2017): Menadžment kvaliteta u turizmu i hotelijerstvu. Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad. ISBN 978-86-7031-446-7.
  2. Blešić, I., Čerović, S., & Dragićević, V. (2011). Improving the service quality as a socially responsible activity of hotel companies. Amfiteatru Economic Journal, 13(29), 273-286. ISSN:  1582 – 9146.
  3. Blešić, I., Pivac, T., Besermenji, S., Ivkov-Džigurski, A., & Košić, K. (2014). Residents’ attitudes and perception towards tourism development: a case study of rural tourism in dragacevo, serbia. Eastern European Countryside, 20(1), 151-165. DOI: https://doi.org/10.2478/eec-2014-0007
  4. Blešic, I., Dragin, A., Markovic, J., Deri, L., & Cerovic, S. (2014). Relationships among shopping quality and corporate social responsibility of shopping centers and consumer satisfaction: Case from Novi Sad (Serbia). Amfiteatru Economic Journal, 16(35), 415-430. ISSN: 1582 – 9146
  5. Blešić, I., Pivac, T., Đorđević, J., Stamenković, I., Janićević, S. (2014): Cultural Events as Part of Cultural Tourism Development. Case Study: Sombor and Apatin (Serbia). Acta geographica Slovenica, 54 (2): 381-390, doi:10.3986/AGS54406.
  6. Ivkov, M., Božić, S., & Blešić, I. (2019). The effect of service staff’s verbalized hospitality towards group diner’s additional purchases and tipping behaviour. Scandinavian Journal of Hospitality and Tourism, 19(1), 82-94. DOI: 10.1080/15022250.2017.1415168
  7. Blešić, I., Popov-Raljić, J., Uravić, L., Stankov, U., Đeri, L., Pantelić, M., & Armenski, T. (2014). An importance-performance analysis of service quality in spa hotels. Economic research-Ekonomska istraživanja, 27(1), 483-495. https://doi.org/10.1080/1331677X.2014.967537
  8. Ivkov, M., Blešić, I., Janićević, S., Kovačić, S., Miljković, Ð., Lukić, T., & Sakulski, D. (2019). Natural disasters vs hotel industry resilience: An exploratory study among hotel managers from Europe. Open Geosciences, 11(1), 378-390. DOI:10.1515/geo-2019-0030
  9. Pavić, L., Blešić, I., Petrović, M. D., Radovanović, M. M., & Prišenk, J. (2019). Can the Quality of Hospitality Services Play a Role in Sustainable Equestrian Tourism in Slovenia? Mediations, Effects, and Implications. Sustainability, 11(21), 61-55.
  10. Rančić, M., Blešić, I., Đorđević, J., & Bole, D. (2016). The motives for service users visiting the wellness centres in Slovenia. Acta geographica Slovenica, 56(2), 193-208. DOI: https://doi.org/10.3986/AGS.723 Blešić, I., Pivac, T., Đorđević, J., Stamenković, I., & Janićević, S. (2014). Cultural events as part of cultural tourism development. Case study: Sombor and Apatin (Serbia). Acta geographica Slovenica, 54(2), 381-390. DOI: https://doi.org/10.3986/AGS54406
  11. Petrović, M. D., Blešić, I., Vujko, A., & Gajić, T. (2017). The role of agritourism’s impact on the local community in a transitional society: A report from Serbia. Transylvanian Review of Administrative Sciences, 13(50), 146-163. DOI: http://dx.doi.org/10.24193/tras.2017.0009
  12. Blešić, I., Popov-Raljić, J., Pivac, T., & Ivkov, M. (2018). Factors influencing students’choice of fast food restaurants. Economics of Agriculture, 65(1), 257-268. doi: 10.5937/ekoPolj1801257B
  13. Popov-Raljić, J., Blešić, I. (2016): Bezbednost hrane – primena HACCP sistema u ugostiteljstvu i hotelijerstvu. Univerzitet u Novom Sadu, Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, Novi Sad. ISBN 978-86-7031-259-3.
  14. Simat, K., Blešić, I., Božić, S., Avramović, M., & Ivkov, M. (2018): Customer orientation of employees in travel agencies as a predisposition of service quality: Test of COSE consequences model. International Journal for Quality Research, 12(4), 851–868. Doi: 10.18421/IJQR12.04-05.