DIGinGEOteach

 

U okviru programske aktivnosti “Razvoj visokog obrazovanja” Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja za školsku 2020/2021. godinu prepoznat je i projekat “Inoviranje nastavnog procesa geografije u cilju povećanja digitalnih kompetencija budućih nastavnika (DIGinGEOteach). Nosilac projekta je Prirodno-matematički fakultet, Departman za geografiju, turizam i hotelijerstvo, a rukovodilac projekta je prof. dr Anđelija Ivkov Džigurski.

Osnovna ideja projekta je unapređenje metodičkih predmeta i prilagođavanje obrazovnog i istraživačkog procesa konceptu permanentog obrazovanja, naglašene multi i interdiscplinarnosti, inovativnosti i aplikativnosti. Unapređenje digitalnih kompetencija studenata/budućih nastavnika za kreiranje metodičkih priprema i osposobljavanje za primenu savremenih metoda i tehnika u nastavi geografije i primene IKT-a u procesu osmišljavanja, realizacije i vrednovanja klasičnog nastavnog procesa i nastave na daljinu.

Osnovni cilj je inoviranje nastavnog procesa geografije u cilju povećanja digitalnih kompetencija budućih nastavnika. Studenti/budući nastavnici geografije na studijskom programu Diplomirani profesor geografije, glavni su akteri u okviru ovog Projekta, jer učestvuju u brojnim projektnim aktivnostima. Aktivnosti se realizuju u okviru nastavnih predmeta Inovacije u nastavi geografije i Nastavni objekti i sredstva rada u nastavi geografije. Realizovane su brojne aktivnosti, gde su studenti imali devet radnih zadataka: od primene računara u nastavi i izrade Power Point prezentacija za potrebe nastave, preko izrada nastavnih priprema i realizacije časova za projektnu i interaktivnu nastavu; izrada mapa uma za časove geografije, osmišljavanje i realizovanje debata u nastavi i pretvaranje učionice u teatar do izrade testova za primenu enigmatskih igara u nastavi, izrade i primene QR kodova, različitih vrsta online testova i upitnika za utvrđivanje i proveru znanja.

Kako su za potrebe realizacije ovakve nastave preko projekta obezbeđeni tableti i VR naočare za svakog studenta do kraja semestra oni su imali mogućnost da učestvuju i u aktivnostima u kojima su stekli znanje iz oblasti online i nastave na daljinu, tehnike snimanja video zapisa i njegovog korišćenja u funkciji nastave. Isprobali su najkorisnije alate za online nastavu i upoznali se sa mogućnostima primene VR (virtual reality) u nastavi pomoću VR naočara. Na kraju projektnog ciklusa budući nastavnici primenili su stečeno znanje i uz svoje profesore i asistente prof. dr Anđeliju Ivkov Džigurski, prof. dr Ljubicu Ivanović Bibić, doc. dr Smiljanu Đukičin Vučković i dr Jelenu Milanković Jovanov pokazali digitalne kompetencije u okviru simulacije školskog časa.